XV JORNADA PEDAGÒGICA
24 de maig de 2003

tornar a l'inici
  convit

Haver escollit el lema "Per una escola inclusiva" per a la nostra XV Jornada Pedagògica no és un fet casual ni neutre. L'Escola Pia de Catalunya va fer públic un document institucional que, sota el mateix lema, explicitava la seva posició i la seva voluntat d'actuació. També, en la nostra darrera Assemblea de les Institucions Escolars, una de les polítiques aprovades va en línia de treballar per esdevenir una escola oberta a tothom. La intenció ha quedat, fins ara, reflectida en el paper, però això va molt més enllà d'una simple intenció. Ara se'ns demana capacitat per fer-ho realitat. Cal, doncs, que treballem, tots i cadascú, perquè tothom pugui trobar, en les nostres escoles, l'acolliment i la resposta a les seves necessitats sense cap mena de distinció. Una voluntat ben manifesta i compartida que hem de saber traduir en el dia a dia i en cada una de les nostres aules.

La Jornada és una oportunitat més que tenim tots els educadors de l'Escola Pia de Catalunya perquè és un espai de reflexió comuna que ens ha de permetre seguir avançant en la idea de col·lectiu. També podrem conèixer l'"Edifici de Mar" de l'Escola Pia de Mataró, recentment inaugurat, raó per la qual hem triat aquest marc per a desenvolupar aquesta Jornada Pedagògica.

No cal dir que tots estem convidats a la XV Jornada Pedagògica. Participar-hi ens permetrà prendre més consciència del camí que, com a col·lectiu, reiniciem en aquesta nova etapa davant dels nous reptes que la IV Assemblea i el Capítol Provincial ens marquen.

Us hi esperem!

Ramon Francolí